Social Icons

twitterfacebooklinkedinFollow Me on Pinterestemail

vineri, ianuarie 25, 2013

Prima casă, prima parte

După ani de zile de când zic că îmi iau casă și de când ai mei tot pun bani deoparte, uite că a venit și momentul ĂLA. Tot mă învârt de ceva vreme (cum ziceam, câțiva ani) în jurul ideii de a avea locul meu. Mă rog, al băncii până când termin creditul, da' totuși al meu, să-l mobilez eu cum vreau și să scap de icoanele inerente apartamentelor închiriate. Și să-mi pot face pereții mov, dacă asta vreau.

Am avut perioade în care am căutat apartamente intens, dar m-am plictisit repede când am văzut că nu găsesc ce vreau. Pentru că, pe lângă faptul că mă plictisesc extrem de repede de de toate, de la activități la oameni, mai sunt și foooarte, dar foooarte pretențioasă.

Cam de când s-a hotărât însă cumnatul to be să se întoarcă în București (și noi l-am cam adoptat, că e mic și nu-și face singur de mâncare), am ajuns la concluzia că nu mai putem sta în două camere. La asta s-a mai adăugat și decizia de a procrea, așa că voila, am decis - de data asta cât se poate de serios - că nu se mai merită să dau banii pe chirie în condițiile în care rata la bancă ar fi mult mai mică. Cam cu vreo 80 de euro mai mică.

Așa că ne-am apucat de căutat apartament imediat după sărbători și l-am găsit relativ repejor. E drăguț, are două dormitoare, două băi, două balcoane, living mare și bucătărie deschisă. Deci cam ce mi-am dorit eu.

Săptămâna asta am făcut rezervarea. Azi am semnat antecontractul și am dus toată documentația la bancă (Raiffeisen, pentru interesați). Tot azi am ales și finisajele - parchet, gresie, faianță, uși. Not bad pentru o zi în care am fost și la muncă.

Domnișoara de la bancă zice că la ei durează cam 2 zile preaprobările de la financiar și juridic, dacă totul e în regulă. Eu am auzit de multă lume care s-a plâns că durează foarte mult aprobările la Prima Casă, acum rămâne de văzut cum e în realitate. Că nemulțumiți care să umple forumurile sunt și vor fi mereu.

Cheltuielile nu au fost mari - sau neașteptate - până în această fază a procesului. 3000 de euro, în care intră avansul dat domnului dezvoltator și taxele notariale aferente antecontractului. Oricum, sunt pregătită pentru aceste cheltuieli și mă amuz intens când citesc pe forumuri ce scriu oamenii care nu au pus deoparte mai mult de 5%, cât e avansul pe care trebuie să-l dai când contractezi un astfel de credit.

Sper acum să am un răspuns săptămâna viitoare. Sunt foarte curioasă cum vor merge lucrurile și în cât timp vom putea să ne mutăm în cuibușorul nostru de nebunii. Sau de nebuni.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu