Social Icons

twitterfacebooklinkedinFollow Me on Pinterestemail

marți, mai 12, 2015

Unde dansăm salsa în București

Singurele weekenduri în care nu ies la salsa sunt cele în care nu sunt în București. Și chiar și atunci încerc, dacă se poate, să bag măcar o joi sau o duminică de dans, să nu cumva să mai pierd contactul cu lumea asta (deh, traume din cei doi ani de pauză, vreau să recuperez tot-tot).

Acum sunt o grămadă de locuri unde se poate dansa, ceea ce e minunat, pentru că, odată cu creșterea numărului de dansatori din București, au crescut foarte mult și pretențiile și e bine să fie concurență între cluburi, se mai ridică ștacheta.

Nu ajung chiar peste tot pe unde se poate dănțui (de exemplu nu am fost niciodată miercurea în Vintage, nici în Guantanamo nu am fost încă), așa că nu pot să vorbesc decât despre o (mare) parte din locurile în care amatorii de salsa din București pot merge să se zbânțuie în voie.

Club Latin Dance
Pare-mi-se că la ora actuală e cel mai aglomerat club de salsa din București. E foarte central (în spate la Cocor), nu se percepe taxă de intrare, băuturile sunt ieftine și proporția de salsa/bachata/kizomba e cât de cât echilibrată. Deși merg în Latin aproape în fiecare sâmbătă, nu este locul meu preferat, mă obosește foarte mult aglomerația de acolo și luminile intermitente roșii, și mai mereu ajung să mă enervez din cauza oboselii cauzate de becuri și de încercările de a evita să-mi iau tocuri și coate.
Ce îmi place: pot ajunge cu metroul; nu există taxă de intrare; pot să-mi iau un pahar de vin fără să dau o avere; podeaua e foarte ok pentru dans (lemn); nu se fumează în spațiul destinat zbânțuielii; există garderobă free.
Ce nu îmi place: spațiul de dans e destul de strâmt; se pune prea multă kizomba; se dansează foarte haotic din cauză de mulți începători care nu înțeleg ce înseamnă pași mici și linii de dans; e foarte aglomerat; nu e aer și transpiri ca un porc; luminile roșii care mă obosesc și mă pun mereu în stare proastă; nu mai au apă la 0.5, doar la 0.33; toaleta e comună (fete+băieți).

Spice Club
În Spice ajung de obicei joia după cursul de salsa. Mai au seri de dans (kizomba, mostly) și marțea. E și el destul de central, situat pe Calea Victoriei. Joia se pune muzică de toate genurile, în proporții cât de cât egale.
Ce îmi place: se poate ajunge ușor; nu se percepe taxă de intrare; sunt destule mese și scaune unde se poate sta; podeaua e mișto (lemn); lumea e mai selectă puțin decât în Latin (nu toată lumea iese joia în club); au garderobă (plătești cât vrei)
Ce nu îmi place: spațiul de dans e destul de mic; se fumează înăuntru; prețurile la bar sunt de club (mărișoare); se pune destul de multă kizomba; dacă dansezi fix pe mijloc, îți intră în ochi toate becurile.

Palace Pub
În Palace se organizează petreceri de salsa în fiecare duminică. E localul meu preferat, întotdeauna mă simt foarte relaxată și binedispusă, dar nu ajung acolo foarte des, pentru că a doua zi muncesc.
Ce îmi place: nu e niciodată foarte aglomerat; vara se dansează în aer liber; nu e îmbâcsit nici măcar înăuntru, nu transpiri porcește; se pune destul de puțină kizomba în comparație cu salsa/bachata; se poate mânca/bea (e restaurant); luminile sunt blânde, nu te orbesc și nici nu te obosesc; se fac mereu poze; podeaua e mișto (cea dinăuntru).
Ce nu îmi place: spațiul de dans e micuț (nu e o problemă când nu e aglomerat, însă); prețurile sunt mari și la băutură, și la mâncare; e departe de metrou (Calea Rahovei); podeaua de pe terasă e puțin aiurea (au pus o folie de plastic în care, ocazional, îți cam agăți tocul); dacă nu-ți rezervi masă, nu prea ai unde să-ți pui lucrurile.

Mania Latina Studio
E sala unde se desfășoară cursurile celor de la Mania Latina și unde se organizează (cred că săptămânal) seri de club.
Ce îmi place: cam fiecare școală de dans are masă rezervată; podeaua e foarte ok (lemn); nu e niciodată extraordinar de aglomerat; spațiul de dans generos; nu se fumează înăuntru; îți poți lăsa lucrurile în dulap încuiat cu cheie (dacă ajungi cât de cât devreme și nu se ocupă toate); nu vin decât oameni care chiar vor să danseze; e civilizat.
Ce nu îmi place: e departe de metrou (pe Bulevardul Carol aproape de Moșilor); de obicei se percepe taxă de intrare (10 lei); și aici luminile sunt roșii și foarte obositoare.

Salsa Factory Dance Studio
Este sala unde se desfășoară cursurile celor de la Salsa Factory (școala de dans unde merg acum). Nu se organizează petreceri în fiecare weekend, iar atunci când sunt, este o aglomerație incredibilă. 
Ce îmi place: este relativ aproape de metrou (5 minute de la Timpuri Noi); două săli de dans, una de salsa, una de bachata/kizomba; sunt mese și scaune (chiar dacă uneori insuficiente); vestiare separate pentru fete/băieți, unde te poți schimba în voie; nu se fumează înăuntru; lumea e civilizată.
Ce nu îmi place: podeaua e ciudată (cu denivelări pe alocuri, iar în unele zone - mai spre oglinzi - nu se alunecă deloc); dacă este foarte aglomerat, se face condens atât de mare de la transpirație că nu se mai poate respira (și nici nu se poate dansa pentru că nu mai aluneci); uneori se percepe taxă de intrare (10 lei).

Old School Preoteasa
Aici fac cei de la Salsa Galaxy petreceri de salsa (ocazional). Nu s-au mai organizat de foarte multă vreme party-uri acolo (la ultima la care am fost eu a ieșit cu scandal, s-au certat oamenii pe acolo și ne-au dat afară pe la 1, a fost penibil).
Ce îmi place: spațiul foarte larg de dans; locația (Casa de Cultură a Studenților); cam fiecare școală de dans are masă rezervată; se pune (punea?) salsa în proporție ceva mai mare; toaletele.
Ce nu îmi place: podeaua (gresie, se dansează nașpa în orice ai fi încălțat - ori aluneci prea tare, ori deloc); nu prea există garderobă.

Salsa 4 Summer Club
Terasa se deschide doar pe timpul verii (din mai până prin septembrie). Anul acesta încă nu am ajuns, așa că informațiile sunt mai vechi.
***updated*** Am reușit, într-un final, să-l conving pe boyfriend să mergem acolo (avea impresia, nu știu de unde, că s-au bătut unii la un moment dat și că e periculos). Mă bucur că au renunțat la taxa exorbitantă pe care o practicau acum niște ani (era 25 de lei intrarea, fără consumație inclusă).
Ce îmi place: e în aer liber; poți sta la masă liniștit dacă nu ai chef să dansezi; nu e aglomerat; nu se pune multă kizomba; modul în care se alternează genurile de dans e mișto (1-2 melodii dintr-un stil de dans la rând, nu apuci să te plictisești); e cel mai aproape club de cum era pe vremuri Salsa 3 (deh, nostalgii!), în sensul că mai auzi și câte un merengue sau reggaeton, ba chiar se mai dansează și câte o rueda.
Ce nu îmi place: podeaua nu e extraordinară, îți cam prinzi tocul în spațiile dintre scânduri și e înclinată, ți se pare că ești beat tot timpul deși n-ai băut nimic; e departe de metrou și de civilizație (pe lângă Arena Națională); prețurile la băutură sunt maaari (7 lei un Pepsi la doză!); e locul de „desfășurare” al celor de la Salsa Cubana și drept urmare se dansează foarte mult cubano, deci ringul e mega haotic pentru ăștia de preferăm liniile clare; se fac mult prea multe sincroane.

2 comentarii:

  1. Salut,

    Merci mult pentru informatiile mentionate aici.
    Crezi ca mai e valabila descrierea ta avand in vedere ca au trecut 2 ani de atunci?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hmmm... mai mult sau mai puțin. Partea cu fumatul nu mai e valabilă, nu se mai fumează pe nicăieri.

      Palace Pub acum se cheamă Suzana, nu se mai organizează petreceri decât vara pe terasă.

      Salsa Factory Dance Studio nu mai există, cursurile lor s-au mutat în Rio Club, care e super ok ca locație, muzică, spațiu de dans... tot ce vrei.

      Old School Preoteasa - nu au mai fost petreceri acolo de ceva vreme, s-au certat cu patronii.

      Salsa 4 Summer Club s-a închis, dar s-a mutat la Romexpo. Cam greu de ajuns. Se fac petreceri de bachata miercurea.

      Ștergere