Social Icons

twitterfacebooklinkedinFollow Me on Pinterestemail

vineri, ianuarie 15, 2010

Ce mă enervează din blogosferă


De ceva vreme sunt mai activă în blogosferă. Nu aici, pentru că mi-e în general silă, iar dacă găsesc un subiect despre care să-mi facă plăcere să scriu, de obicei îl uit până ajung în faţa unui calculator, dar scriu aproape în fiecare zi şi mă joc cu tot felul de chestii pe canapea, plus că citesc destul de multe bloguri atunci când timpul îmi permite.
Sunt câteva chestii care mă enervează la blogosfera românească şi pe care vreau să le exorcizez aici.
  • oamenii care trimit comentarii anonime. În care, de multe ori, mai şi înjură autorul. Dacă vrei să postezi un comentariu, dacă ai o părere asupra a ceva, asumă-ţi acest lucru, nu te ascunde în spatele anonimităţii. Postarea de comentarii anonime se cheamă laşitate, în 99,9% din cazuri.
  • autorii de bloguri care nu-şi respectă cititorii sau posibilii cititori. Ăia al căror "despre mine" zice "asta e tarlaua mea şi fac ce vreau pe ea, pot să vă şi înjur dacă am chef, dar voi nu puteţi să mă înjuraţi pe mine". Da, e tarlaua ta, dar dacă vrei să te citeacă cineva, nu spune asta chiar de la început, aşteaptă mai întâi să vezi care sunt reacţiile la ce scrii.
  • oamenii pentru care gramatica e un teritoriu necunoscut şi care au o nepăsare totală despre cum scriu. Un limbaj îngrijit şi un scris fără greşeli de ortografie sau de gramatică îţi va aduce întotdeauna cititori mai mulţi. Eu am renunţat la a mai citi bloguri pe care văd limbaj de messenger sau greşeli repetate. (Diacriticele sunt un plus întotdeauna.)
  • blogurile care nu reflectă în nici un fel modul de gândire al autorului şi nu fac decât să preia ştiri din alte părţi şi nu au nici măcar decenţa de a le adapta. Copy-paste nu înseamnă a fi interesant sau inovativ, ci doar că nu ai idei proprii.
  • oamenii care ar face schimb de link cu oricine, indiferent de conţinutul blogului cu care face LE. Da, e important să faci LE, pentru că îţi aduce mai mult trafic şi PR mai mare (ceea ce iar, duce la trafic mai mare), dar înainte de a schimba un banner sau un link cu cineva, uită-te măcar la ce scrie. Chiar vrei să apari pe blogul unui pedofil sau manelist sau să apară ei la tine?
  • reversul... oamenii care au pretenţii exagerate când e vorba să facă LE. Nu vorbesc de bloggerii mari (nici măcar nu mi-aş permite să-l rog pe Zoso, de exemplu, să mă pună în blogroll).
  • cei care abia au început să scrie şi au pretenţii ca afişarea unui banner pe blogul lor să le fie plătită. O asemenea pretenţie nu mi se pare justificată decât cel mult la primii 50 din ZeList.
  • inflaţia de reclame, mai ales de AdSense. O reclamă discret postată, care se potriveşte cu blogul, nu deranjează pe nimeni, dar când încep să văd mai multe reclame decât postări, nu ştiu cum să închid mai repede pagina. Mă enervează mai ales cele plasate între postări.
  • blogurile care au activată porcăria aia cu votul automat. Adică deschizi pagina, iar la primul click făcut, te redirecţionează spre respectivul director şi-ţi spune "mulţumesc că aţi votat pe X". Şi dacă eu nu vrau să te votez? De ce mă obligi? Vreau să am posibilitatea de a te vota dacă îmi place cum scrii, asta e altceva. De ce joci incorect? (am avut şi eu chestia asta pentru vreo juma de oră, până când m-am prins că obliga lumea să mă voteze, apoi am scos-o).
  • blogurile în culori tâmpite, cu muuulte aplicaţii flash care îţi încarcă pagina în juma de oră şi-ţi blochează browser-ul (în apărarea mea - am şi eu destule aplicaţii flash - pot să spun că am testat blogul pe o conexiune foarte slabă şi mi-a mers ok), sau cele care au o temă incompatibilă cu subiectul blogului sau cu persoana care scrie. Cum ar fi o temă cu fluturaşi pentru un blog de ştiri al cărui autor e un tip.
  • cei care nu-şi citesc blogroll-ul. Nici măcar ocazional.
  • blogurile fără pagină de contact
Cred că mai sunt. Dacă îmi mai aduc aminte de chestii care mă enervează, mai adaug.

Un comentariu: