Social Icons

twitterfacebooklinkedinFollow Me on Pinterestemail

marți, ianuarie 05, 2016

2015 în cărți


18 cărți citite din 25, câte îmi propusesem.

Cea mai scurtă carte - 256 de pagini, cea mai lungă - 602.

Am citit mai mult în engleză decât în română (14 cărți din 18).

Cea mai mare parte a anului am petrecut-o terminând mitologia lui Tolkien - The History of Middle-Earth (9 volume din 12, pe celelalte le citisem în 2014). Au fost și cele mai dificile lecturi, din cauza lungimii cărților + scrisul mic + engleza veche + multitudinea de referințe de urmărit în timpul lecturii. Doar acestea 9 mi-au ocupat timpul până în septembrie (am citit cam o carte pe lună).

În afara mitologiei lui Tolkien, pe care nu am cu ce s-o compar - Tolkien e pe un piedestal on his own, din punctul meu de vedere - celelalte cărți citite, în ordinea preferințelor, au fost următoarele:

**** A Knight of the Seven Kingdoms, G.R.R. Martin
**** The Secret Keeper, Kate Morton
*** Casa de la Riverton, Kate Morton
*** Steffi: Durere publică, putere personală, Sue Heady
*** O să te țin în brațe cât vrei tu și încă o secundă, Ioana Chicet-Macoveiciuc
** Jocul Ripper, Isabel Allende
** The Case-Book of Sherlock Holmes, Arthur Conan Doyle
** The Return of Sherlock Holmes, Arthur Conan Doyle
* Fifty Shades of Grey, E.L. James

Cartea pe care am citit-o cel mai ușor (și repede) a fost, evident, Fifty Shades of Grey (în 2 seri am dat-o gata). Cartea pe care am citit-o cel mai greu dintre cele 9 de mai sus a fost The Return of Sherlock Holmes, for some reason, deși cartea nu-i lungă, dar am trecut greu prin ea.

Cea mai mare surpriză a fost Kate Morton, de care nu auzisem nimic până când nu am citit Casa de la Riverton, pe care nici măcar nu mi-am cumpărat-o singură, ci am primit-o cadou. Am și început 2016 cu o altă carte de-a ei, Orele îndepărate. Cea mai mare dezamăgire a fost Ripper, o deviere foarte drastică și slabă de la tot ce a scris Isabel Allende în rest - una din scriitoarele mele preferate, de altfel.

Mi-am propus să citesc măcar 25 de cărți în 2016. Ar trebui să reușesc și chiar să depășesc, dacă nu mă mai ambiționez cu vreun proiect așa mare cum a fost The History of Middle-Earth. Oricum, faptul că am terminat cele 12 volume (nu m-am apucat de ele până când nu am făcut rost de toate, și doar asta mi-a luat vreo 6 ani!) e o realizare în sine, puțini fani ai lui Tolkien au făcut asta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu